دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس از قول مساعد "عبدالحسینی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مبنی بر چاپ کتاب "راهی به سوی دوست" اثر استاد فدایی تشکر نمود.

طبس- سرپرستی یزدفردا: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی طبس، ضمن تبریک و گرامیداشت روز شعر وادب فارسی در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، گفت: همزمان با روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار و روز شعر وادب فارسی با هدف تجلیل از شاعران پیشکسوت استان یزد، اولین گردهمایی شاعران استان برگزار شد.

"سید عبدالرحیم رحیمی" افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این مراسم حضور مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید محمد حسینی بود که تعدادی از شعرا و ادب دوستان شهرستان طبس به دعوت رسمی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی از استاد "محمد حسین فدایی" بعنوان شاعر پیشکسوت شهرستان طبس در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد طبس نیز افزود: وضعیت شعر و ادب در طبس رضایتمند است و شاید یکی از دلایل اصلی رونق گرفتن هنر شعر در طبس تاییدات و تشویقات و حمایت های حضرت آقا از شعر و شاعران بوده است، وقتی انسان به عنوان یک شاعر این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند"شعر یک ثروت ملی است "را مرور می کند احساس دیگری به انسان دست می دهد و واقعا هم قریحه شاعری یک نعمت بزرگ الهی و برای جامعه یک ثروت است.

رحیمی در ادامه عنوان کرد:اخیرا و با همکاری کانون بسیج هنرمندان، شعر و ادب در طبس جان تازه ای گرفته است و 66 شاعر و ادب دوست در این عرصه همکاری دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری هفتگی جلسات انجمن ادبی و حافظ خوانی از نکات برجسته این هنر خدادادی در طبس می باشد.

رحیمی سفر مدیر کل قبلی و فعلی فرهنگ وارشاد اسلامی استان به طبس و عزیمت به روستای چیروک و دیدار بااستاد "محمدحسین فدایی" را نشان از فعال بودن بحث شعر و شاعری در طبس دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس از قول مساعد "عبدالحسینی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مبنی بر چاپ کتاب "راهی به سوی دوست" اثر استاد فدایی تشکر نمود.

استاد محمدحسین فدایی چیروکی در 9 تیرماه 1304 هجری شمسی در روستای کوچکی از توابع شهرستان طبس (استان یزد) بنام چیروک بدنیا آمد.

از استاد فدایی  دیوان های شعر لبخند کویر، گنج سعادت، منظومه حدیث کساء و صحیفه سجادیه و کشکول فدایی، منتشر گردیده که در قالب های فکاهی و طنز می باشد.

خالق لبخند کویر در روستای کوچک چیروک از توابع طبس زندگی می کند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا